Monday 9 February 2015

Mati akal

Kau diam macam batu.
Tapi muka kita saling berpandangan.
Habis semua mantera jampi serapah cinta
aku taburkan,
tapi kau hanya main makanan di meja dengan garfu.

Hati aku berdebar, resah, kacau bilau 
bila melihat gelagat kau yang seperti 
menganggap kata-kata aku ini hanya bisikan
syaitan tanduk seribu ekor 9.

Aku cuba lagi.
Cuba tanya keputusan kau tentang perlanjutan 
hubungan kita - cinta yang aku harapkan.
Tapi seperti tadi,
mulut kau seperti ada kunci atau ada gam
yang membuatkan kau bisu.

Tapi,
tanpa mendengar suara lunak kau menjawab 
pertanyaan aku,
aku sudah tahu mana hala hubungan kita
selepas seorang lelaki berkaca mata hitam,
rambut kemas tersisip menarik tangan kau
dan membawa kau pergi.
Kau pergi dengan hati aku.
Hati aku sangkut melekat rapi dengan kau.
Pulangkan balik sial !!!

Aku letak kepala atas meja sambil
biar air mata aku menitis perlahan.
Aku mati akal.
Seiring dengan hati aku - mati.

No comments:

Post a Comment